Wednesday, 23 March 2016

Too Faced Melted Lipstick | Melted Fig | Review & Swatches


Hi guys,

So if you've been reading my blog over the last month, I have recently had an obsession with Too Faced Melted Lipsticks. Here's my post about Too Faced Melted Chocolate Lipstick and here's my post about my Too Faced Melted Metal Lipstick.

I always wanted one when they first came out but I didn't know I could it buy it in the UK lol how stupid am I?! When I found out Debenhams sold them, I went a bit crazy and have bought 3 in the last month!!

Also, I heard that they're releasing Too Faced Melted Matte lipsticks which will be on sale from the beginning of April (idk if that's just USA though) so I'm super super happy about that!


The most recent Too Faced Melted Lipstick I bought is this one in the colour Fig. It's a gorgeous purple/mauve colour.

Just like the rest of the Melted Lipsticks, it's super pigmented and very glossy, as you can see in the pictures below!


This is a gorgeous lipstick and I love it! If you'd like me to do a makeup look using this lipstick, let me know!

Let me know if you own any Too Faced Melted Lipsticks, and if so, which ones do you have??

Also let me know if you have any other Too Faced products - I'm in love with their lipsticks so would like to try some of their other products!

Thanks for reading,





25 comments:

  1. I'm falling deeper and deeper in love with Too Faced melted lipsticks with every review I read haha! This one really does look so beautiful and I adore how pigmented they are :)

    Gabrielle | A Glass Of Ice
    x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha same! Yeah they are so pigmented - I love them! :) Xx

      Delete
  2. ohmy it's suuuch a pretty colour! of course i'd love to see this in your new makeup <3

    darcia.pl

    ReplyDelete
    Replies
    1. I love the colour :) Aw thank you! I might do a makeup look using this :D Xx

      Delete
  3. Beautiful color, I've been hearing a lot of those , I really want to try them out

    http://estefaniareviews.blogspot.mx

    ReplyDelete
  4. The color looks really pretty. I am getting more tempted to try this. I will check this color as well :) xx
    www.ambiinwonderland.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah you should definitely try one! Or a colour from their Melted Chocolate range, they're more natural colours :) Xx

      Delete
  5. love the color
    jess x | wellwellgirls.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. I need to try this lipstick, I love the color as well. X
    Kayla xo // Kayla's Vibration

    ReplyDelete
    Replies
    1. You should! Yeah I love the colour aswell! Xx

      Delete
  7. I loveeeee the packaging for this, I would literally buy it on that merit alone hahaha!
    Tenz
    www.shesabouthatlife.com
    xxx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, I know what you mean! Packaging is everything! Xx

      Delete
  8. Great review! it looks great and sounds amazing! I would love to try it :) Thanks for sharing :)
    xx Jamie | With Love, Jamie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you! Yeah you should try one of their Melted Lipsticks! Xx

      Delete
  9. I love them, they are so well pigmented. Great review. Lovely blog here btw! Would you like to follow each other on GFC? Please let me know on my blog so I can follow back. Thank you.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    ReplyDelete
  10. This colour is beautiful, it's on my wishlist now!
    Brigitte x

    brigittehayley.com | youtube.com/brigittehayley

    ReplyDelete
  11. Fig is a gorgeous shade! A great one for every day wear. I don't think we were able to get these in the UK for quite some time, not easily anyway. I don't have any but would love to get one once I've used some of my current lipsticks up. I like that this one has a sheen, it would be perfect for my dry, eczema prone lips. Xx

    Tania | When Tania Talks

    ReplyDelete
  12. Ah this shade is so lovely! I don't have anything similiar in my collection, so I might have to add this to my wishlist xx

    Lauren | itslaurenvictoria.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
  13. I can't believe I've not tried these yet! Such a lovely shade!

    www.ohsobecky.com

    ReplyDelete
  14. I've had my eye on this shade for a while - your swatch is making me want it more! Haha - I love the sound of this xx

    a Jasmine Talks Beauty

    ReplyDelete